Kasy fiskalne 2017: Dodatkowe zwolnienie z ewidencji dla części usług

Dodano dnia: 25.10.2016r.

Z początkiem 2017 r. w życie wejdzie nowe rozporządzenie ws. zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (fiskalnych). W przypadku opieki medycznej, usług prawniczych i doradztwa podatkowego możliwe stanie się zwolnienie z obowiązku ewidencji na kasach, jeśli zapłata zostanie dokonana w całości np. poprzez bank lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową (SKOK).

 

Aktualnie obowiązujące rozporządzenie przewiduje, że zwolnienia z obowiązku ewidencji na kasie fiskalnej nie dotyczą: – opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów; – usług prawniczych (z wyjątkiem czynności notarialnych); – usług doradztwa podatkowego.

 

W nowym rozporządzeniu zwolnienie stanie się w przypadku tych usług możliwe, ale pod warunkiem, że zapłata zostanie w całości dokonana za pośrednictwem poczty, banku lub też kasy SKOK. W ewidencji oraz dowodach dokumentujących zapłatę jednoznacznie wskazane będzie musiało zostać, czego konkretnie dotyczyła dana czynność.

 

Chcący skorzystać z takiego zwolnienia podatnik będzie musiał upoważnić instytucję finansową prowadzącą rachunek (np. bank) do przekazywania organom podatkowym albo organom kontroli skarbowej danych o wszystkich transakcjach dokonywanych na danym rachunku.

Zdaniem ekspertów Business Centre Club, wprowadzenie takiego właśnie zwolnienia jest pozytywnym ruchem.

– Obwarowanie go wymogiem upoważnienia banku do przekazania organom wszystkich informacji o transakcjach dokonywanych przez podatnika na rachunku wydaje się być zbyt daleko idące – komentuje ekspert BCC, Krzysztof Komorniczak.

 

Wprowadzenie zmian przewiduje projekt rozporządzenia (z 21 września 2016 r.) w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

 

Rozporządzenie wejdzie w życie 1 stycznia 2017 r.

źródło: http://www.podatki.biz/artykuly/kasy-fiskalne-2017-dodatkowe-zwolnienie-z-ewidencji-dla-czesci-uslug_34_33002.htm